tisdag 30 november 2021

JUL TAGS MED COLORADO CRAFT COMPANY STÄMPLAR!!!!

Hej alla ni som börjat ladda för julen!
Idag bjuder jag på tre jul tags med stämplar, designade av Anita Jeram, från Colorado Craft Company.
Jag valde att göra masker till alla stämplar, men maskeringsvätska borde vara enklare och hjälpa till att undvika huvudvärk.


Jag stämplade julhälsningarna och maskerade dem. Sedan stämplade jag musen och granen och maskerade dem med Gina K, Masking Magic, maskeringspapper.
Nästa steg var ink blending och jag använde Distress Oxide Ink-färger: Squeezed Lemonade, Festiv Berries, Canded Apple, Fired Brick, Aged Mahogony och Black Soot.


Före jag plockade bort maskerna stämplade jag ett mönster i bakgrunden och vilken mönstrad bakgrundsstämpel med mönster fungerar. Eller varför inte en stencil? Sedan använde jag mina Distress Inks för att måla vattenfärg. Dessa tags är från Dylusions och jag använde en panel av oblekt papper, som ger en ram, bakom min tag.


För nästa tag heat-embossade jag snöstjärnor (dessa vackra mandala -snöstjärnorna är också från Colorado Craft Company) i silver. För bakgrunden använde jag pigmentpulver från bl.a. Cosmic Shimmer och Brushos i gult, mörkblått, silver och svart. Jag tog julhälsningarna från julgranssetet och satte tre på ett akrylblock. Jag stämplade dem över hela bakgrunden i Versafine clear Twillight (mörkblått). Sedan torkade jag av mina embossade snöstjärnor med en mikrofiberduk och placerade den lilla musen, på sin stjärna, i mitten.


Jag hoppas att ni blivit inspirerade att använda dessa underbara och sagolika stämplar och att våga tänka annorlunda kring bakgrunder. Det finns så många roliga sätt att göra bakgrunder.
God jul på er!


Lista på produkter:
Stämpelset från Colorado Craft Company
Maskeringsvätska från Nuvo
Maskeringspapper från Gina K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar