lördag 31 oktober 2020

ART JOURNAL-SIDA MED SNARKY CAT-HALLOWEENTEMA

 Idag har jag snabbpysslat ihop en sida till min art journal-bok. Jag, som älskar halloweentemat, kunde inte låta bli att inviga de härliga kattstämplarna från Tim Holtz




I stämpelsetet (snarky cat halloween cms407) finns det ännu fler kattstämplar, texter och andra halloweenattiraljer (fladdermus, pumpa, kvast och häxhatt).



Jag började med att göra en rektangelformad bakgrund, med en liten, tjock geléplatta från Gel Press (3*5 tum)  och några akrylfärger från Dina Wakley. Det fanns lite restfärger kvar på plattan sedan tidigare och därefter jobbade jag in lite mörkgrå, mässing-metallic och någon annan färg och rullade ut det med en gummiroller över hela plattan. Jag lät papperet sitta kvar en stund medan jag gnuggade baksidan av papperet. Och lyckligtvis, fick jag upp det mesta av restfärgerna från plattan :). 

Jag tog vara på textstämplarna ur ett annat stämpelset från Tom Holtz - Dearly departed cms413. I det setet finns även en fantastiskt vacker blomma, som jag ser fram emot att inviga :). För att få till en svagare grå nyans, nyttjade jag en gammal versafinedyna som inte har fullt så mycket bläck kvar :). 






För att inte missa kattens spretiga päls, stämplade jag katten först - direkt på den rektangulära formen och därefter stämplade jag katten på ett vitare papper än bakgrundspapperet. Jag klippte ut den längs linjerna och limmade fast den med flytande lim.
Jag, som tokgillar min gamla, nästan antika sax, har kommit att gilla Timpans lilla sax (5" non-stick micro serrated mini snips). Jag får inte lika ont i fingrarna när jag nyttjar den.

Men innan dess, såg jag till att stämpla upp, färglägga, klippa ut och limma fast en häxkvast under katten :). 
Jag hittade också lite grön washitape att fånga upp den gröna fläcken på bakgrunden med. 
Jag stämplade upp uttrycket It's behind me. Isn't it? och limmade fast den med hjälp av 3D-kuddar (fästkuddar). 


Så här ser det ut i min art journal just nu. Jag har en sida kvar att leka med :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar