fredag 11 december 2020

JULKORT MED JULSTJÄRNA-STÄMPLAR FRÅN COLORADO CRAFT COMPANY

 Hej!

Idag har jag 3 projekt som jag vill visa.  Det är två julkort och en tag.


Jag har använt 2 stämpelset från Colorado craft company,  Slimeline poinsettia och Poinsettia blessings. Alltså Colorado craft company har gjort det igen, jag är helt förälskad i de här stämplarna.

Mitt första projekt blev ett slimelinekort.


Jag valde att stämpla med en VersaMark watermark dyna på ett vitt akvarellpapper. Motivet embossade jag sedan med Gold embossing powder. Motivet är färglagt med Clean color real brush från Zig. När jag hade färglagt blommorna kom jag på att jag glömt att måla några blad gröna så jag stämplade upp motivet igen och målade de yttersta bladen gröna. Sedan klippte jag ut allt och la dem på varandra på ett svart papper. Jag tycker att det röda verkligen poppar mot det svarta. Skar ut en smal guldfärgad matta och stansade ut julkram från Gummiapan.


När jag nu hade embossingen framme så provade jag även att göra ett liknande projekt men den här gången färglade jag med copics och gjorde en julklappsetikett. Ramen kommer fån Gummiapan och heterOpen scalloped rectangles. Texten är utstansad i vanligt vitt papper som jag sedan tryckte mot VersaMark watermark dynan och sedan embossade i samma guldpulver som motivet.

Mitt sista projekt blev ett kort i min favoritstorlek 20x20 cm.


Den här gången valde jag att stämpla med en brun vattenfast dyna, från Archival. Motivet är färglagt med Clean color real brush från Zig och den här gången kom jag ihåg att måla några blad gröna.


Kramar Sofie








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar