måndag 14 december 2020

SLIMLINE-JULKORT MED RETRO FLAKES FRÅN TIM HOLTZ

Här är ännu ett slimlinejulkort med snöflingor, embossingpulver och ett utstansat motiv



Den här gången har jag lekt med Tim Holtz underbara Retro flakes-stämplar. Den fullständiga varuförteckningen finns längst ned i inlägget. 



Jag har även duttat på lite embossingenamel från Stampendous och fönat papperet underifrån ned embossingfön, för att undvika att kornen flyger sin väg vid uppvärmningen. 
Jag har också sprayat papperet med Micaspray från Tim Holtz

Jag har också stämplat uttrycket god jul och gott nytt år - med versafine-dyna. Jag hällde sedan vitt embossingpulver på och smälte det med embossingfönen

Jag skar till pappret till en avlång rektangel med en giljotin och mattade det med guldmetallicpapper
Jag limmade fast papperen med var sitt lager 3D-kuddar (fästkuddar). 



Jag har virat guldfärgad metalltråd runt kortet. 




Jag har stansat ut den härliga snöflingan från Picket fence studios ett par gånger. En gång ur guldglittrigt papper och tre gånger ur 300-grams akvarellpapper. Jag har sedan limmat ihop alla delar, för att ge det lite extra stadga. 

Jag har slutligen dekorerat kortet med platta rhinestones och genomskinliga halvkupoler. 





SNABBLISTA PÅ DE PRODUKTER JAG HAR ANVÄNT:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar