söndag 21 februari 2021

4 KORT MED WHIMSY STAMPS

 Hej!

Idag har jag gjort inte mindre än 4 kort, varav ett som jag är sådär lite lagom mallig över då jag blev så där löjligt nöjd.

Jag har använt mig av ett stämpel set från Whimsy stamps som heter Sweet succulents. Visst är det ett fantastiskt set!


På mitt första kort gick jag all in och använde mig av alla suckulenter. Kortet är totalt 20x20 cm.


Suckulenterna är färglagda med tre olika kombinationer av grönt för att få lite variation men för att hålla ihop det har alla krukor fått nyanser av grått från samma skala.


Kort nr 2 blev ett slimline kort av den enkla anledningen att när jag skär till min 20x20 kortbas så får jag en perfekt spillbit som passar till det här formatet. Dream texten följer med i stämpelsetet.


Övriga papper till det här kortet är också rester som låg kvar på bordet och passade perfekt, så ett riktigt spillbitskort.


Kort tre är det som jag blev mest nöjd med, kanske inte för att det blev bättre än de andra utan mer för att jag tycker att det är så svårt med CAS- kort. Det är absolut inte min comfortzone att inte ha flera lager papper.


Inte helt ett one layer, eller? Kunde ju inte låta bli att fästa den ena krukan med 3d-kuddar. Även den här texten följer med i stämpel setet.


Mitt sista kort blev till min kollega Louise som behöver lite uppmuntran efter en olycka, Louise gillar turkost därav färgskalan. Namnet är utstansat med stansmallar från Tim Holtz/Sissix, Alphanumeric classic  lowercase. Blev positivt överraskad av det här alfabetet och älskar att det kommer med flera stansmallar av samma bokstav. Tycker dessutom att det har en underbar storlek. Lite lagom höga men smala så att de inte tar upp hela kortet.


Det här kortet är i a5 format, ca 15x21 cm.

Kramar Sofie

VARUFÖRTECKNING:
stämplar: Sweet succulents från Whimsy stamps
stansmall: Alphanumeric classic lowercase från Tim Holtz/sissix
kortbaser: 20x20 från Craft UK unlimited. slimline 11x22 cm från Florence

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar