måndag 30 augusti 2021

HANDGJORT VIMPELKORT MED LOOKIN´ SHARK-HAJ FRÅN WHIMSY STAMPS

 Hej!

Idag har jag gjort ett gemkort som man kan använda för att stänga en påse med. Just det här gemet har jag fått av en scraptjej i Norge. Man kan använda precis vilket gem man vill och i precis vilken storlek man vill. Om man har ett gem som är mindre än det kort man tänkt göra så klipper man till en bit papper i lagom storlek, viker på mitten, samt limmar fast det mellan två större kort.


Till det här kortet har jag använt två stämpelset från Whimsy stamps, Lookin´shark och Lookin´shark elements.


Jag började med att stämpla och färglägga mina motiv. Hajarna har fått lite olika nyanser då jag ville testa vad jag gillade bäst. Motiven är färglagda med copics och sedan har jag lagt till lite detaljer med Polychromos. Jag har klippt ut mina motiv men det finns matchande dies till om man hellre föredrar det.


Tänderna har såklart fått lite glossy accent på sig så att de ser riktigt vassa ut. Älskar effekten av glossy accent, tycker att det ger det där lilla extra. Ett tips är att använda en nål att dra ut glossyn med på små detaljer. Här på tänderna har jag lagt en liten droppe längst ner på tanden och sedan dragit ut mot spetsen med en knappnål.


Fönstret sitter med 3-d kuddar och sedan har jag även satt 3-d kuddar bakom fenan så att hajen verkligen kommer in genom fönstret.



Mönsterpappret är stämplat med en ofärgad versamark dyna. Den ger precis rätt nyans till det papper man väljer och blir sådär lagom diskret.


På baksidan har jag lämnat utrymme att skriva något samt dekorerat med haj nummer 2.


kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Lookin´shark från Whimsy stamps
Stämplar: Lookin´shark elements från Whimsy stamps
Stämpeldyna: Versamark 
Glossy accent från Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar