torsdag 23 december 2021

YOU´RE SNOW SWEET - MY FAVOURITE THINGS

 Hej!

Såhär dagen innan jul tänkte jag dela med mig av mitt veckans julkort men som också är ett kort som fungerar hela vintern. Jag har använt utgått från My favourite things sketch 573. Om du vill vara med i deras utmaning har du till den 28 december på dig. Du hittar skissen här.


Kortet är 17,5x12,5 cm stort och enkelt färglagt. Stämplarna som jag använt kommer från setet Snow sweet snowman och mönsterpappret kommer från blocket cool collab, båda från My Favourite Things.


Färgerna till snögubbens hatt och halsduk valde jag utifrån mitt bakgrundspapper och sedan strök jag på lite stickles för att han ska sticka ut lite. Tyvärr är det svårt att få med ljusa färger på bild men jag har lagt en ljus blå/grön nyans under snögubben och kaninen för att grunda dem lite. Både texten och motivet är fästa med 3-d kuddar för att få dimension i kortet. Stansade ut motivet med stansmallar som jag haft så länge att jag inte minns vad de är för tillverkare på dem men det finns flera i shopen och jag länkar till dem.


God jul!

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Snow sweet snowman från My Favourite Things

Papper: Cool collab från My Favourite Things

Glitter: Stickles från Ranger

Stansmallar: Double stitchlines square från Nelllie Snellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar