lördag 2 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #2 WINGS

Idag är det dag två i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).

#2 Wings (vingar)

Sätt stämplarna från Tracy Evans i fokus med det andra utbudet från AALL & Create :). 



Här är ett pennhus med vingar. Stämpeln är komplett i stämpelset #573 House of butterflies (Tracy Evans). 
Jag började med att färga in ett vitt papper med ljusblå stämpeldynefärg (Tumbled glass distress oxide ink) och jobbade sedan in stjärnmönstret med hjälp av schablon #126 Lotza Starz (Autour de Mwa). 




Jag förstärkte känslan av fjäril med hjälp av texten från samma stämpelset som fjärilshuset finns i. De stora cirklarna finns i ett set med bårdstämplar #34 (Tracy Evans). Jag stämplade allt med svart onyx black Versafine-stämpeldyna. 
Jag trasslade till lite svart sytråd för att skapa intresse. Jag limmade fast det med hjälp av huvudmotivet, 3D-kuddar från JeJe och Clear crystal glaze-lim from Nuvo Tonic Studios



Jag drog av en remsa washitejp från en smal rulle #31 Black creativity


Vad har du för vingar att jobba med i ditt bidrag :)?. Tänk gärna utanför ramarna... Lek, ha skoj och sätt vingar på något oväntat :). 

Du hittar mer info på AALL & Creates hemsida
Du hittar stämplar, stansmallar och schabloner från AALL & Create hos flera återförsäljare, världen över. Om du vill hitta något på närmare håll, så finns de i min butik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar