fredag 8 december 2023

GOD JUL-kort med rådjur från Studio Light

Här är ett enkelt julkort med utstansade motiv och en bakgrund gjord med en schablon och distress ink. 



Granen och rådjuren och andra användbara stansmallar med jul- och vintertema finns i ett stansmallskit från Studio Light, vid namn Deer Trees Vintage Christmas JMA-VC-CD721. 

Jag har stansat ut motiven ur akvarellpapepper och färglagt dem lite slarvigt med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush). 
Jag målade i omgångar och torkade med embossingfön mellan varven för att få ett djup. 

Jag har monterat granen och rådjuren med tunna remsor av 3D-kuddar


Bakgrunden är gjord med en schablon från AALL & Create. Den heter Studded stars #165
Jag har jobbat in pumice stone och en frayed burlap Distress ink

God jul-ordet är utstansat ur brunt mossgummi med en stansmall från Gummiapan. Det är käckt att den hänger ihop i ett :). Jag provade det här limmet (Sticky multi glue pen från Art by Marlene (Studio Light)) och det verkar fästa, även på mossgummi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar