torsdag 25 juni 2020

FÖDELSEDAGSKORT TILL MAMMA- PICKET FENCE STUDIO

Hej!

Idag tänkte jag visa er ett kort som jag gjort till min mamma med en ros, a rose clear stamp från Picket fence studios.

Jag börjar med att stämpla den med en distress ink dyna på ett akvarellpapper.



Jag valde att färglägga rosen med mina Zig clean color real brush och trodde att distress inken skulle försvinna mer då den är vattenlöslig.


Jag målar bara längst in på bladen där jag vill att färgen ska vara mörkast för att sedan sudda ut den med vatten och pensel.





Jag möter upp den rosa färgen med en svagt gul. Det som är viktigt här är att man inte färglägger två intilliggande partier då pappret fortfarande är blött. Det som kan hända då är att färgerna blöder in i varandra och det blir bara en sörja av allt.

Bara att jobba sig igenom ett blad i taget.


Det tar sin lilla tid men är absolut inte svårt eller komplicerat.


Egentligen var jag nog rätt nöjd med rosen men då Zig clean color real brush fortfarande känns ovana för mig ville jag se hur det blev om jag förstärkte skuggorna med lite grå färg.


Då jag ändå var i farten tog jag även fram mina färgpennor för att ytterligare förstärka vissa partier.


Känns fortfarande som att det fattas något så penslade även på lite glitter med hjälp av Wink of stella. Tyvärr är det svårt att få med glittret på bilden men lite syns det i alla fall.


Den här rosen kommer utan löv så tog jag helt enkelt och klippte ut bladen från Citronstämpeln, pucker up.


Bakgrunden är en stansmall från paper rose studios och just den här heter Diagonal coverplate. Min mamma heter Reidun och jag hittade några gamla glittriga bokstäver som fick bli det där lilla extra blinget.


Trevlig sommar!
Kram Sofie













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar