söndag 28 juni 2020

KORT MED PANDA FRÅN AALL & CREATE

Här är ett, lite annorlunda kort, med en panda på aprikosbeige bakgrund.
Stämplarna och schablonerna kommer från Aall & Create.


Jag började med att rulla ut akrylfärger i brun-beige toner med en gummiroller (brayer). Jag smetade ut färgen på en tjock geléplatta och rullade av restfärgen på papperet.
Jag fortsatte sedan att stämpla med sifferbakgrundsstämpeln (#280 Enumerated - Olga Heldwein) och jobba in gråa nyanser av stämpeldynefärg (shadow grey och watering can) med en infärgningsborste från Nellie Snellen, genom tribal-schablonen (#48 Tribal tiles - Autour de Mwa). Borstarna finns i flera olika storlekar (sök på blending brush).

Jag stämplade också en cirkel med en liten, rund, tjock geléplatta. Jag hittade cirkeln, tillsammans med en kvadrat och en trekant, i detta set med flera geléplattor, från Gel Press.


Jag jobbade in lite stämpeldynefärg på schablon #59 Weathered tiles - Autour de Mwa - och sprayade lite vatten på den innan jag tryckte av den mot papperet ett par gånger.
Jag ville förstärka cirkeln, så jag stämplade in geléplattan med två olika nyanser av grå stämpeldyna. Samma dynor som ovan.
Jag sprayade lite vatten på färgen, med en distress sprayer, innan jag tryckte av den mot papperet. Jag upprepade proceduren tills jag var nöjd med texturen och kontrasten.


Därefter jobbade jag in lite Rusty Hinge Distress Crayon från Tim Holtz / Ranger ink genom en schablon, #10 - Autour de Mwa, för att få in lite mer värme på bakgrundspapperet.


Jag snurrade till en bit snöre och limmade fast lite spillbitar ur en gammal bibel och lite maskeringstejp.



Nitade fast den med en Tiny Attacher från Tim Holtz / Ranger ink (häftapparat med små, små nitar).
Jag hittade också något slags nät bland mina gömmor, som jag klippte till små bitar av.
Du ser också mina älskade Melange art pebbles från Finnabair / Prima marketing ink här. Jag bara älskar att ha dem på mina alster - i o m att de framhäver texturen under dem.
Jag limmar fast dem med ett genomskinligt lim, Crystal glaze från Nuvo / Tonic Studios.


Jag limmade fast papperet på en svart bakgrund/kortbas och jag tycker att den gör sig riktigt bra på den. Jag hittade citatet Make today memorable i stämpelset #271 Cupful of wishes - Tracy Evans och klippte isär den och limmade fast den i en imaginär triangelform av vita pappersbitar - med pandan inkluderad. Du hittar den, tillsammans med några andra gosedjur, i stämpelset #344 Puppy toys - Janet Klein.
Alla dekorationer sitter i kluster om tre, för att öka samhörigheten.



Halvkupolerna ger ett intressant uttryck till kortet.


Här ser du en närbild på pandabjörnen. Jag har låtit ScanNCut-maskinen skära ut en himla massa motiv, för att jag skulle slippa klippa ut alla motiv för hand.





Efter några timmar fortsatte jag att dekorera med fler metallsaker. Det är saker jag har haft i mina gömmor. Äntligen känner jag mig mogen (läs modig nog) att använda dem :).  


Till vänster ser du en tryckknapp från Tim Holtz. Och uppe i höger hörn, finns nog något som kallas för washer (bricka). Jag vet inte om de finns kvar längre. Men använd din fantasi. Kanske hittar du något roligt på en loppis :).


Sammantaget tycker jag att det går att ha flera olika typer av dekorationer - så länge de är i kluster. Jag är inte lika modig som andra som kan strössla på med dekorationer till höger och vänster - och  ändå få det att se superdupersnyggt ut :).


Och högst upp fick jag även plats med en pil-fotoankare - som i nuläget saknar en påsnit (brad). Det kan hända att jag sätter dit en lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar