tisdag 13 juli 2021

ART JOURNAL-SIDA MED DANIELLE MACK OCH STAMPERS ANONYMOUS!!


Hej på er och glad sommar!!

Sari har tagit in nya stämplar från Danielle Mack i butiken!

Danielle Mack är Stampers Anonymous nya stjärna och hennes stämpelset är så användbara och perfekt för den som är osäker på att rita ansikten. Du hittar dem HÄR

Jag började i min stora Dylusions art journal med ett lager gesso. Sedan skapade jag en ram med bitar av boksidor och Multi Matte Medium.

                       

 

Jag använde Dina Wakleys färger i: Ruby, Magenta och Blush och hade mycket roligt när jag spred ut dem över mina sidor! Jag stämplade ansiktet på collage papper, och limmade ansiktet med multi matte medium. Ansiktet är färglagt med en akvarell palett från Prima som heter Complexions.

Fjärilen är färglagd med Dylusions akrylfärger i: Crushed Grapes, Blue Hawaiian, After Midnight och shimmerfärgen Calypso Teal.

 

           

För att få med lite bling och textur använde jag en embossingpenna och fyllde i vissa lockar i hennes hår och sedan heatembossade jag dem i guld embossingpulver. När jag ramat in håret med guldlockar tog jag fram min embossing dabber. Jag tryckte ut lite embossing ink på min arbetsyta och doppade en pensel i. Jag drog penseln genom hela håret och embossade penseldragen i guld. När jag hade nog med guld bytte jag till ett rosa embossingglitter och gjorde samma sak med penseldragen.

        

Slutligen använde jag en svart och en teal-färgad akvarellpenna för att skapa en kall, blå bakgrund till min kvinna i varma färger. Sedan stämplade jag några av de ord som följer i detta stämpelset: I am Bold, Fearless, Free.

Jag klippte ut orden, limmade fast dem och använde en svart fineliner för att rama in orden.

Hoppas att jag kunnat ge er lite inspiration och nyfikenhet på dessa nya stämplar!

Ha en fin sommar!/ DT-Julia









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar