tisdag 29 juni 2021

MANLIGT KORT MED FISKTETEMA STORFISKAREN FRÅN WHIMSY STAMPS

 Hej!

Idag bloggar jag ett av de där maskulina korten som jag har så svårt att få till. Båda stämplarna kommer från Whimsy stamps och passar perfekt till någon som tycker om att fiska. Stämplarna heter Fisherman och Large mouth bass fish.



Kortet är ovanligt litet för att vara från mig och är endast 10x14,5 cm. Kortbasen är 30 cm och delad i lika stora delar så när man öppnar kortet får man fram nästa bild.


Visst är den här stämpeln helt underbar! Båda motiven är stämplade med en vattenlöslig svart dyna och färglagda med alkohol markers. Du hittar pennor från Spectrum Noir i webbshopen. Distress ink, black soot är en återkommande favorit då det är viktigt att dynan är vattenlöslig när man färglägger med pennor som är alkoholbaserade, andra dynor smetar och kladdar av alkohol. (Det funkar också med stämpeldynor från Memento.)


Ramstansmallen kommer från Gummiapan och heter Open scalloped rectangles die set. Den här stansmallen är en som jag ofta återkommer till och som jag tycker passar till så otroligt mycket.


Jag är ju inte någon filmare men har i alla fall gjort ett litet försök här.

Hoppas att ni orkar pyssla lite i sommarvärmen, kram Sofie

VARUFÖRTECKNING
Stämpel: Fisherman från Whimsy stamps
Stämpel: Large mouth bass fish från Whimsy stamps
Stansmallar: Open scalloped rectangles die set från Gummiapan
Stämpeldyna: Distress ink, black soot från Tim Holtz/Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar