lördag 21 maj 2022

AALL & Create DT project Handgjort kort med MISS DEE i bikini

Här är ett kort jag gjorde på en scrapträff, där utmaningen var att använda något man fick i välkomstpåsen. Jag fick en duffelknapp och undrade länge och väl vad jag skulle använda den till :). 
Den kom till slut väl till pass som en ihoprullad filt eller liknande, till Miss Dee (#701 Beached Dee av Janet Klein) och hennes badäventyr på stranden. 



Jag började med att färga in ett vitt papper med lite ljusgrön distress oxide ink. Jag tror att det var Twisted Citron. Jag använde mig av infärgningsborste från Taylored Expressions för att få en mjuk infärgning. 
Därefter lade jag på en schablon #101 Secret Numbers av Autour de Mwa och jobbade in Cracked Pistachio över bakgrunden. 


Jag letade fram några molnstämplar (#524 Follow Rainbows av Janet Klein) och stämplade dem på vitt papper och klippte ut dem. Jag färglade sedan med zig-pennor (Clean Color Real Brush) och dekorerade med Stickles glitterlim. Jag fäste molnen med Clear crystal glaze-lim från Nuvo Tonic Studios. Miss Dee fick smala remsor av 3D-kuddar bakom sig, för att lyfta från underlaget. 
Jag stämplade ett "markunderlag" för Miss Dee att stå på. Du hittar den och några andra käcka texturstämplar i detta stämpelset: #338 Background Noise av Janet Klein. 



Och här ser du duffelknappen. Den blev ju helt perfekt i hennes hand :). 

Jag mattade det översta papperet med ett lite kraftigare, svart papper och limmade sedan fast det på en vit kortbas, som jag vek ihop själv, av ett vitt 12x12-tumspapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar