söndag 12 mars 2023

PÅSKKORT - CRAFT EMOTIONS

 Hej!

Jag är lite dålig på att skicka påskkort, det brukar inte bli mer än en handfull varje år så när nu mamma beställde några fick jag ju en bra anledning att använda mina nya hönsstämplar, hens and chicks rooster easter clear stamp set från Craft emotions.



Båda korten är 10x15 cm och till mitt första kort som är det med hönan och tuppen stämplade jag upp dem på ett vitt papper för att sedan färglägga och klippa ut dem.



Jag fäste dem på min enkla bakgrund med 3-d kuddar och för att det ska se ut som att hönan är framför tuppen så fäste jag två kuddar på varandra.




Bakgrunden maskade jag av med en post it lapp och sedan borstade jag snbbt in lite av Tim Holtz nya distress oxide, lost shadow.  Glad påsk stämpeln kommer från Gummiapan.



Kycklingarna till mitt andra kort har jag maskat ihop, färglagt och klippt ut. Gina K har superbra masking paper.  Det som är kul med det här stämpel setet är att alla motiv är separata stämplar och man kan själv välja hur man vill kombinera dem.




Jag har använt samma skiss till båda korten, bara vridit på den. Lika bakgrund och samma glad påsk stämpel. Gillar enkelheten i dessa kort.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING

Stämplar: Hens and chicks rooster easter cler stamp set från Craft emotions

Stämpel: Glad påsk från Gummiapan

Stämpeldyna: Lost shadow cool grey Distress ink från Tim Holtz Ranger

Papper: Masking magic sheet från Gina K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar