tisdag 9 januari 2024

Hej!

Idag bjuder jag på ett vintrigt kort i kylan.




Kortet är i storleken a4. Jag började med att färga in himlen med Distress ink oxide från Tim Holtz i olika rosa och lila nyanser. Sedan stämplade jag även den bakersta raden med granar från setet Tree lines också det från Tim holtz. Denna raden stämplade jag också med en oxide dyna för att få ett lite otydligt resultat då jag ville att de skulle se ut som att de ligger på ett lite längre avstånd.




Den främre raden med granar stämplade jag med en vattenfast Archival ink dyna. Jag valde den då jag senare kommer att måla marken med distress ink dynor. Den här raden är stämplad i en blå nyans och man ser också tydligt skillnad i hur mer detaljerat det blir att stämpla med dessa dynor kontra Oxiderna.
Stämplade även ensam gran i svart i förgrunden.




Tyvärr hittar jag inte just den här stencilen i shopen och jag har inte heller kvar min förpackning så jag vet inte vad jag ska söka på men det finns många liknande att välja på. Jag tog en tub färg som jag hade i mina gömmor och den råkade vara lite skimrande. Tyvärr är det alldeles för sällan som jag använder färg på mina alster och den här tuben har många år på nacken men jag gissar att Lunar paste från Simon Hurley Ranger ink ger liknande resultat.



Björnen är en stansmall från Crealies och heter Bear with cub. Jag borstade in hans rygg med lite oxider och sedan fick både björnen och den ensamma granen lite vita detaljer med en gel penna. en av mina favorit pennor för det här ändamålet är White ink gel rollerblade pen från Pilot. Skuggorna i snön målade jag med distress ink och jag stämplade av lite färg på en stämpelkloss och använde en vanlig pensel och vatten för att plocka upp färgen med. Passade även på att fylla i lite åp marken vid den främra granraden där jag tyckte att det fattades något. Detta kan man lätt göra då motivet är stämplat med en vattenfast dyna. Jag har använt ett smooth white water color paper från Florence/Vaessen creative.

Innan jag monterade mitt motiv på ett svart cardstock borstade jag även in kanterna runt hela motivet med en svart distress oxide dyna. Detta monterades sedan på en vit kortbas.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stansmall: Bear with cub från Crealies

Stämplar: Tree line från TimHoltz

Stämpeldynor: distress oxide ink från Ranger, Tim Holtz

Stämpeldynor: Distress ink från Ranger, Tim Holtz

Stämpeldynor: Archival ink  från Ranger; Tim Holz

Penna: White gel ink rollerblade pen från Pilot

Färg: Lunar paste från Simon Hurley Ranger ink

Papper: Smooth white water color paper från Florence/Vaessen crative

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar