måndag 10 juni 2024

HIPP HIPP HURRA - GUMMIAPAN

 Hej!

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev och visade något här, men idag gör jag äntligen det och som ett första inlägg har jag valt att göra ett lite manligare födelsedagskort med stämplar från Gummiapan.



Jag har använt de här två stämplarna, ett fyrfaldigt leve hipp hipp hurra och champagneglas.



Jag började med att stämpla champagneglasen med  en svart vattenfast dyna, jet black archival. Den finns dessutom på reapris i shoppen just nu. Jag valde att använda ett akvarellpapper från Vaessen creative, smmoth white water color paper.





Hittade inte mina maskeringspapper idag då jag har stökat om i mitt pysselrum så fick ta en post it lapp istället. Stämplade motivet och klippte bara rent det på den sidan som jag behövde maska.






Stämplade nästa stämpel lite över mitt motiv.





Resultatet blir att motivet kommer framför texten.





Valde att färglägga med mina  Clean Color real brush från Zig som är vattenlösliga pennor.





Här är motivet nästan färdig färglagt och man ser att jag har kommit lite utanför linjerna på flera ställen.




Och här har jag lagt till lite skuggor under motivet och texten och då lägger man inte längre lika mycket märke till att jag målat utanför även om det fortfarande är precis lika mycket färg där.




Stansade ut motivet med en kvadrat med stygn, en matta som är precis lite större än det utstansade samt en grön kortbas som är 12x16 cm.


Skål och Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämpel: ett fyrfaldigt leve hipp hipp hurra från Gummiapan

Stämpel: champagneglas från Gummiapan.

Stämpeldyna: Jet black archival ink pad från Tim Holtz, Ranger

Pennor: Clean color real brush från Zig

papper: Smooth white water color paper från Veassen creative

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar