torsdag 23 maj 2019

DESIGNTEAMET HOS SARI'S STAMPING STUDIO

Hurra!
Idag är det äntligen dags att avslöja designteamet hos Sari's stamping studio :-). Du kommer att kunna se tjejernas alster i olika sociala medier, som t ex facebook, instagram och youtube.
Det är också premiär för Sari's stamping studios blogg. Följ oss gärna :).


IDA
Pyssel är min energi i vardagen! Att få gå in i mitt härliga scraprum och hitta energin.
Jag heter Ida och är 29 år, fyller 30 år nu i juni. Jag har ett stort intresse för träning, kost, hästar å ridning, pyssel och min familj, mina underbara djur och vänner självklart.
Mitt mål är att studera när jag blir frisk och fortsätta göra saker som gör mig glad. Just nu får en stor del av mina intressen ligga på hyllan p g a att jag är sjuk och har varit i 4 år och då är jag så tacksam att jag kan pyssla. Jag bor med min hund och katt ute i mitt hus. Försöker tänka positivt varje dag och se varje liten motgång som ett sätt att bli bättre eller må bättre efteråt. 

Jag har förälskat mig i mixed media på sista tiden men gör också olika kortvikningar och kort. Jag har scrappat sen jag var 12 år. Under några år i mitt vuxenliv hade jag en paus och har nu för fem år sedan börjat pyssla åter igen och är så så glad för det!
I sommar vill jag ta mig iväg på loppis och inhandla saker så man kan använda sig av återbruk när man pysslar. Det är också något jag tycker är viktigt. Hitta små askar, plåtlådor, ramar o s v som man kan använda sig av och göra så mycket fint med!
Hoppas ni vill följa mig!


 

MARIE
Jag började med scrapbooking hösten 2015. Detta har varit mitt sätt att komma tillbaka efter en rejäl utmattning. Jag tycker om att göra kort o är mest för olika dies. Jag älskar olika blommor o blad. Jag tycker jag är dålig på färgläggning, så det
 blir det inte så mycket av. Jag har även gjort mixed media-tavlor o kort. Lådor i wellpapp har gjorts o påskägg har pyntats.
Jag bor i Borås o jobbar heltid. Det gör att det blir mindre tid för pyssel nu. Jag har en make, katt o två utflugna barn. Helgerna tillbringar vi i Gränna, där landet ligger.
 


MARITHA
Jag är en tjej som bor på landet utanför Göteborg tillsammans med min man och två barn. Vi har en katt och varierande mängd akvariefiskar.
Jag började scrapbooking 2008, men har alltid tyckt om att måla och rita. Jag älskar att färglägga och därför var mina fö
rsta scrapbookingsaker stämplar, akrylblock och Promarkers. Från det har jag successivt ökat mitt förråd -läs beroende- till att dagligen uppdatera mig på nya produkter och nya tekniker genom sociala medier. 

Min främsta inspirationskälla är youtube (scrapmaran gothenburg) där jag även har en egen kanal. Prenumerera gärna på den.
Att få bli inspiratör hos en av mina egna främsta inspiratörer skall bli så himla roligt och spännande!
Hör gärna av er om ni vill se en teknik eller om ni vill ge mig en utmaning.

 



SOFIE
Jag bor utanför Hudiksvall i en liten by som heter Friggesund tillsammans med min sambo och våra katter. Den vuxna och enda dottern har flyttat tillbaks till Stockholm.
Jag har pysslat så länge jag kan minnas och höll på med papperspyssel långt innan
 jag visste vad scrapbooking var. Jag har ett album här hemma med layouter från 1999.

Kortmakeriet tror jag att jag började med typ 2002-2003. Då med bokmärken, servetter, påskfjädrar och glitterlim. En kompis såg korten och skickade mig några stämplar och embossingpulver och sedan dess är jag fast. Jag visste fortfarande inte att det kallades Scrap så jag kallade mig själv för stämplare. Att stämpla och färglägga är fortfarande det som jag gillar mest, även om det blir en del andra projekt ibland. De flesta av mina kort är i formatet 20x20 cm men just nu är jag i en period då jag försöker mig på att skapa i mindre format.
 

/ Sari
#sarisstampingstudio

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Så himla roligt med ett designteam. Det ska bli jätteroligt att både följa och få inspiration från er alla.

    SvaraRadera
  2. Men va kul att få inspiration här. Väl mött designteam.

    SvaraRadera