måndag 7 december 2020

SLIMLINE-KORT I GULD, VITT OCH SVART FRÅN GUMMIAPAN

Ibland fastnar mina ögon för något och jag får svårt att släppa taget om det. Det har, så att säga, flyttat in i huvudet och "måste testas" innan jag kan känna mig färdig med det :). Den här gången är det Prairie Paper & Ink på youtube som har inspirerat mig. 

Jag har gjort ett slimline-kort, med stämplar och stansmallar från Gummiapan



I o m att jag visste att jag skulle ha lite höjd på kortet, kapade jag ned den vita kortbasen i förväg. Jag anpassade storleken på det svarta papperet så att det skulle bli en tunn liten ram runt.
Jag stämplade med tre olika snöflingestämplar (mellanstor och stor) med VERSAMARK (en vattenstämpeldyna med klistrig yta) på svart papper från Florence. Därefter hällde jag på finkornigt vitt embossingpulver från Ranger.
Jag målade med guldpenna i de stora snöflingorna. 

Därefter skvätte jag dit droppar från både sprayfärger och akrylfärger. Jag torkade dem en embossingfön mellan varje färg, så att de inte skulle blanda sig för mycket. 
Tarnished brass spray stain, Antique gold acrylic paint (som jag spädde ut med lite vatten) och White acrylic paint. Det är bra att ha en styv borste, så att splattarna kan bli superdupersmå. 



Jag stansade ut en cirkel med texten god jul och gott nytt år i vitt papper. Jag stansade även ut en cirkel som var lite större (pierced circle die set), ur guldglittrigt papper (solid golds DCWV) och en annan cirkel som var mindre, ur svart papper. 
God Jul-texten hittar du i detta stansmalls-set från Gummiapan (D201144). Jag stansade ut orden ur det härliga guldfärgade mirror card-papperet



Så här ser kortet ut i sin helhet. 



Och här är en närbild på nederdelen. 



Och här är en närbild på överdelen. 
Jag har även dekorerat med paljetter och genomskinliga halvkupoler, s k baubles (melange art pebbles). 



Och här ser du hur bra kortbasen och kuvertet passar ihop. 



SNABBLISTA TILL DE VAROR JAG HAR ANVÄNT:
Slimline-kortbas
Slimline-kuvert
Svart papper
Guld-metallic-papper
Guld-glitter-papper
Stor snöflinga
Mellanstor snöflinga
Metallic-penna 
Liten snöflinga
Ez-mount

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar