tisdag 15 december 2020

ETT BLÅVITSILVRIGT SLIMLINEKORT MED JULTEMA - SNÖFLINGOR FRÅN TIM HOLTZ

Här är ännu ett slimlinekort med jultema. Jag har nyttjat samma produkter som tidigare, fast i en annan färgskala. Varuförteckningen finns längst ned i inlägget :). 



Jag har använt mig av enfärgad blå cardstock med textur. Det var inte lika lätt att få ett täckande resultat som på som på ett slätt papper. Det kan vara något att ha i åtanke. 
Stämplarna i Timpans Retro flakes-set är verkligen i en liga för sig själv :). 



Den störa snöflingestansmallen, vid namn Lydia, från Picket fence studios, har en kompis vid namn Alice. Den är lite mer rak i linjerna. 



Jag hittade en påse med en massa rhinestones i silver- och guldtoner och tänkte att de kommer väl till pass på den här typen av kort :). 



Sisalspröten är en kul detalj, som jag har lärt mig att använda när jag har sett Annelie Runessons fantastiska alster :). Jag har hittat dem i blomsterhandeln eller heminredningsbutiker. 




Här är en handledning på hur jag gjorde ett rött julkort:




VARUFÖRTECKNING:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar