lördag 19 juni 2021

SO-FISH-TICATED ART JOURNAL-SIDA MED ART BY MARLENE

Hej kreativa pysslare!
Idag bjuder jag på några sidor i en "disc bound art journal" med den senaste kollektionen från Art By Marlene "So-fish-ticated". Alla stämplar och stenciler kommer därifrån och finns att hitta HÄR

Jag börjar med den underbara blåsfisken i red rubber. Jag stämplar flera gånger på akvarellpapper och en gång på maskeringspapper.
Från ett av de andra stämpelseten tar jag fiskskålen med fyren. Jag maskerar min fisk och stämplar fiskskålen så att fisken nu har en fisk-skåls-hatt :). Jag färglägger fisk och skål med Dylusions akrylfärg och shimmer paint.

Fönstret har jag ritat själv och bakgrunden i plåt kommer från en embossingfolder vid namn "Faudry" och svart heat embossing. Havsbakgrunden (eller havsbakgrunderna) kommer från en mix av Dylusions spray inks och Distress Oxide sprays men effekten av de färgstarka Dylusions Ink Spray och Distress Oxide Sprays som har en mer "Chalky" finish kan lika gärna uppnås med Distress Spray Stain och Distress Oxide Spray.
Jag använde stencilen med sjögräs för att fylla i Dylusions Akrylfärg i "Crushed Grapes" och shimmerfärg i "Fresh Lime" och "Calypso Teal". Sedan använde jag samma stencil för att fylla i Nuvo Shimmer Paste. Sedan limmade jag in min fisk och satte dit fönstret med acetat och foam tape.


Diskarna som håller ihop albumet hittar du här.



Bakgrunden på andra sidan är gjord med sprayfärger, som den förra men här har jag använt en annan stencil från kollektionen och stencilerat med Dylusions shimmerpaint i "Fresh Lime" och "Calypso Teal". Växter och snäckor är ihop plockade från flera stämpelset i kollektionen och färglagda med samma Dylusions färger liksom bläckfisken och de små "havsdjuren". För att få en mörk ram använde jag en Distress Crayon i "Black Sooth".




Sist men inte minst stämplade jag den underbara sjöhästen och använde Dylusionsfärger för att färglägga samt en guld gelpenna för hornet. Jag tog åter sjögräs-stencilen och tryckte Rangers texturepaste igenom. Jag täckte pastan med Nuvo guld embossingpulver och smälte pulvret. Sedan fick sjöhästen lite foam tape bakom sig och limmades fast. 

För en steg-för-steg video om hur det gick till besök min youtube kanal här.

(Det kommer en del 2...)

Men framförallt besök Saris Stamping Studio och kolla in den nya kollektionen och låt dig inspireras!
Ha en jättefin dag! Mvh / Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar