måndag 14 juni 2021

YOU´RE NOT OLD-TRAPPSTEGSKORT MED BILAR FRÅN DARKROOM DOOR

 Hej!

Idag har jag gjort ett kort som jag har hittat inspiration till ifrån Classic car week i Rättvik. Jag tänker att det här kortet kan passa både till en tjej eller kille som gillar bilar.


Kortet är ett sidestep card och jag gjorde en egen mall med mått som jag tyckte var lagom till de här stämplarna. Googlar man så får man uppen massa tips och det är lätt att måttanpassa. Stämplarna kommer från Darkroom door och heter Classic Cars Vol 1. Darkroom door gör helt underbara stämplar i tjock röd gummi som jag älskar. Det blir perfekta stämplingar varje gång med dem. En bonus med deras stämplar är att de levereras i typ DVD-fodral också.



Kortets storlek är 14,5 x 21 cm och passar i vanliga C5 kuvert. Jag skar av 1 cm på kortbasen då jag ville att bilen längst bak skulle kunna sticka ut lite från kortbasen men ändå få plats i ett kuvert.


Det här är den första bilen som jag färglade, kan tyvärr inget om bilar så har ingen aning om vad det är för märke eller modell men jag tycker att den är underbar. Stämpeln är ca 10 cm bred och jag gillar ju när motiven är lite större. Alla bilarna i det här stämpelsetet kan fylla ett kort ensamma.


Bil 2 blev gul och alla motiven är färglagda med alkoholbaserade pennor.


Den sista bilen i läcker rosa färg. Sedan klippte jag ut dem för hand. Alla bilarna är lätta att figurklippa då de inte har en massa olika utstickande detaljer. För att de ska poppa lite har jag använt min vita favorit-gel-penna för lite detaljer och blänk.


Bilarna och texten (följer med i stämpelsetet) är fästa med 3D-kuddar. Det rutiga pappret hittade jag i mina gömmor och vet tyvärr inte märket på. Eftersom jag inte ville ha något glitter eller bling på det här kortet valde jag att ha ett silver metallic papper bakom det rutiga.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Classic cars vol 1 från Darkroom door
Silverpapper: Silver premium mirror card från Dovecraft
3D-kuddar: Foam dots från Jeje
Vit gelpenna: White signo uni-ball

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar