lördag 26 november 2022

FÄRGLÄGGNING AV STUDIO LIGHT-JULGRAN MED CLEAN COLOR REAL BRUSH FÄRGPENNOR FRÅN ZIG

Hej!

Jag vet att jag har sagt det förut och jag kommer säga det igen, men hur härlig är inte den här stämpeln X-mas-tree från Studio Light?



Idag har jag valt att färglägga stämpeln med mina Clean color real brush från Zig. Det är en vattenlöslig penna och till dagens kort har jag valt att använda en ljus och en lite mörkare penna för att sedan använda en pensel med vatten för att blanda nyanserna. När man använder vattenlösliga färger är det viktigt att använda en vattenfast stämpeldyna och jag gillar VersaFines dynor.



Här kan man se skillnaden på resultat när jag har suddat ut kanterna med vatten och hur det ser ut innan. Man kan självklart göra på vilket sätt man vill men jag tycker mer om resultatet med vatten. Det är även viktigt att man använder ett papper som klarar av att ta emot vatten. Här har jag använt intense white smooth watercolor från Florence.



På det här kortet har jag klippt ut granen och sedan limmat den direkt på kortet. Kortbasen var A5 från början men jag skar av det så att det är lite smalare. Här har jag även använt en vit gelbläck penna från Pilot till detaljer.




Dagens andra kort är bredare och har hela A5-kortbasen. Visst blev det läckert med alla färger! Jag stämplade även texten som finns i samma stämpelset.



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämpel: X-mas-tree från Studio Light

Pennor: Clean color real brush från Zig

Stämpeldyna: Onyx black ink från VersaFine

Papper: intense white smooth watercolor från Florence

Penna: Vit gelbläckpenna från Pilot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar