tisdag 29 november 2022

VECKANS JULKORT - TIM HOLTZ

 Hej!

En del av er kanske redan vet att jag har en utmaning med två av mina scrapvänner. Vi liftar någon vi blir inspirerade av på instagram och så träffas vi digitalt en gång i veckan och skapar ett kort tillsammans. Helt otroligt så är vi redan på kort 48. Redan när jag såg kortet som vi skulle lifta den här veckan visste jag att det skulle bli en friare tolkning för min del då inspirationskortet hade ett kaffetema och jag varken dricker kaffe eller har något kafferelaterat material. Men men... 

Här är det som jag plockade fram i materialväg.




Stansmallarna är från Tim Holtz och de heter Papercut Christmas santa och det bästa av allt är att de är på kampanjpris just nu. Papprena kommer från Simple stories och heter simple vintage christmas lodge. Om ni inte har spanat in deras papper så rekommenderar jag varmt att ni gör det. Underbara papper och många olika matchande dekorationer.




Här är mitt färdiga kort och i år försöker jag göra kort som klarar sig med ett frimärke så då gäller det att minska storleken, det här kortet är 11x15 cm. Som dekoration har jag en smal remsa guldglittrigt papper  från DCWV och för att hålla ihop kortet så är det samma papper på tomtens spänne.




Kram Sofie



VARUFÖRTECKNING:
Stansmallar: Papercut Christmas santa från Tim Holtz
Papper: Simple vintage christmas lodge från Simple stories
Papper: Glitzy metallics paper stack från DCWV


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar