söndag 20 november 2022

JULSTJÄRNOR - GUMMIAPAN OCH NELLIE SNELLEN

Hej!

Idag har jag gjort lite olika projekt som kanske spretar lite åt olika håll men som ändå är gjorda med samma redskap.


Jag har använt en embossingfoldern Poinsettia från Nellie snellen, Stjärna från Gummiapan samt vax från Finnabair. Det resulterade i hela tre olika projekt. 


Jag började med att testa att göra hänget genom att stansa ut två stjärnor som jag sedan embossade. Pärlorna är något som jag sparat från förra julen när jag gjorde mig av med en gammal adventsljusstake (jag är ju såklart en samlare). 


Har ingen gran inne ännu så tog med mig dem ut för att testa att hänga upp.



Har bara hunnit göra två stycken ännu men fler är på gång.



Testade även att göra ett mycket snabbt och enkelt kort då jag ville se hur det vita vaxet skulle synas på vitt papper. Kameran har lite svårt att fånga upp det men jag tycker att det blev riktigt bra och mattan bakom är samma vita papper som jag färgat in med samma vax.

Som ett sista lilla kort idag ville jag se hur stjärnan blir utan att embossa den och jag gillar det skarpt.


Det här kortet är endast 9,5x 9,5 cm stort och gjort av spillbitar som låg framme. Texten en hälsning i juletid kommer från Gummiapan.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar