torsdag 19 januari 2023

ART JOURNALSIDOR OM ATT VARA KREATIVT STÖKIG

Ibland hittar man stämplar som verkligen beskriver ens person. Här är en sådan stämpel :). 
"I am creative, you can't expect me to be neat too." Stämpeln kommer från Darkroom Door


Jag lät mig inspireras av FroyleArt på youtube...

Jag började med att jobba in svart stämpeldynefärg genom ordschabloner med versafine onyx black på det kraftfärgande papperet: 
#4 Texts and scribbles (AALL & Create)
Manuscript (Carabelle Studio)

Därefter ville jag testa något nytt, när jag smetade ut lite svart gesso och två sorter av tunnflytande svart och mörkblå akrylfärg (bl a Distress paint). Det skulle jag inte rekommendera någon att göra, för det blir verkligen ett kaos som man förvisso får flera tryck av, men man får också rengöra schablonen i evigheter. Stökigt, var ordet. 

Sedan var det dags att lägga på en stor schablon med kryss. #118 Creatively crossed från AALL & Create

Jag jobbade bort överflördsfärgen medan schablonen låg kvar på en stor geléplatta. Det blev flera papper med färgrester. Och ju större papper, desto mer plats tar de när de ska torka. 




När allt hade torkat, var det dags för nästa steg. Jag skar till några munk-cirklar med två olika stora stansmallar. Här är ett exempel på vad som kan funka, från Studio Light. Jag lade dem på geléplattan och såg till att de fick fäste mot underlaget. Sedan rullade jag ut olika akrylfärger i färgerna guld, koppar, rödbrun o s v. 

Och avslutningsvis slutade jag med det jag började berätta om. Stämpeln från Darkroom Door. Jag stämplade upp den på vitt papper och på kraftpapper. Jag stämplade med samma svarta stämpeldyna som jag hade när jag jobbade in färgen genom schablonerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar