måndag 29 maj 2023

STUDENTKORT - SPELLBINDERS

Hej!

Ni vet känslan när man borde ha gjort ett kort för länge sedan och helt plötsligt är dagen då det ska vara färdigt. Jag har länge lovat min mamma att göra ett studentkort åt henne och det borde typ redan ha postats.

Efter en lång idetorka kom jag på att jag har en ny embossingfolder, four petal floral 3d embossing från Spellbinders




Kolla vilka otroligt fina detaljer. Jag valde att använda smooth white watercolor paper från Florence/Vaessen creative. Innan jag lägger det i embossingfoldern så ger jag pappret en liten dusch av vattem för att fibrerna i pappret lättare ska forma sig.




Jag valde att göra kortet i a4 storlek och skar till kortbasen av ett vanligt cardstock så att det passar i ett vanligt c5 kuvert.




Stansade ut och dekorerade kortet med blommorna four petal thank you floral etched dies från Spellbinders.




Student och årtal är stansmallar från Gummiapan och årtalet kommer från alfabetet Denver.



På bilderna ser det ut som att jag har en svart matta och även svart till studenten men det är ett mörkblått cardstock.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING: ju

embossingfolder: Four petal foral embossing 3d från Spellbinders

papper: smooth white atercolor paper från Florence/Vaessen creative

stansmallar: four petal thank you floral etched dies från Spellbinders.

Stansmall: Student från Gummiapan

Stansmallar: Denver från Gummiapan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar