måndag 20 februari 2023

LIFE IN A COUNTRY GARDEN - AALL & CREATE

Hej!

Idag blev det inte alls som jag hade tänkt mig. Sambon tjatar alltid om varför jag inte gör ett påskkort i veckan då jag ju gör ett julkort i veckan så idag var tanken att jag skulle göra ett fint påskkort med den helt ljuvliga haren från AALL & CREATE. Än så länge allt frid och fröjd och jag stämplar upp haren från setet Home grown hare. Medans den ligger till sig lite och jag börjar fundera på färger ser jag helt plötsligt en annan stämpel i setet, morötterna, och glömmer då helt bort haren. Jag bara måste göra ett kort med morötterna! Så sagt och gjort...



Steg två blir att stansa ut motivet med stansmallar och i shoppen finns det liknande från Nellie Snellen,  Double stitchlines Rectangle.



Letar fram en bit glitterpapper i lagom storlek ur gömmorna och  Sari har så många läckra färger i shoppen. Som dekorationer valde jag helt vita platta enamel dots från Nellie Snellen.




Haren får bli ett kort en annan dag för den ligger mig fortfarande väldigt varmt om hjärtat.



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNIG: 

Stämplar: Home grown hare från AALL & CREATIVE

Stansmallar: Double stitchlines rectangle från Nellie Snellen

Papper: Glitterpapper 

Dekorationer: White enamel dots från Nellie Snellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar