söndag 23 juni 2024

PIONER - HOT FOIL SPELLBINDERS

 Hej!


Idag har jag gjort två för mig ganska snabba kort då jag har gjort en minimal färgläggning på det ena kortet men lämnat det andra som det är.



Jag har använt min Glimmer hot foil maskin från Spellbinders




Här är mitt första kort. Jag började med att foliera Peonys från Spellbinders och klippte sedan ut motivet. I verkligheten blänker det så otroligt fint. Valde att inte färglägga motivet då jag tycker att det är så vackert som det är. Istället valde jag att foliera dubbla rektanglar från Spellbinders så att motivet ramades in samt monterade det på en silver mirror card matta från Craft consortium. Folien som jag använt på det här kortet följer med i startpaketet med maskinen.



Mitt andra kort är precis gjort på samma sätt men med den skillnaden att jag använt en rosa folie som finns i setet soft pastels, också det från Spellbinders.



Den här gången valde jag att lägga på lite färg med färgade blyers pennor som jag lätt strök över motivet med. Den vita pennan lade jag på i ett tjockare lager så att den skulle få lite mer effekt.




Om du inte testat att foliera ännu så gör det, det blir en så otrolig fin och härlig lyster.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING: 

Verktyg: Glimmer hot foil maskin från Spellbinders

Glimmer hot foil  plate: Peony från Spellbinders

Glimmer hot foil  plate: Essential duo lines rectangles från Spellbinders

Hot foil: Satin pastels från Spellbinders

Papper: Silver mirror card från Craft consortium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar