lördag 28 september 2024

HALLOWEENKORT MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE

Jag drogs till att använda trädet och halloweentexten för att göra det här kortet, tillsammans med halvt om halvt bandagebeklädda figurer. 


Jag började med att stämpla trädet och halloweentexten och sedan stansa ut den kvadratiska formen med en stansmall från stansmalssset #41 Woodland window. Stämplarna finns i stämpelset #1056 Blood moon oak och #956 Define Halloween



Därefter jobbade jag in lite textur med brunstämpeldynefärg, infärgningsborste och en schablon.  Schablonen heter #6. Jag stämplade upp Dee-kvinnan som är elegant insvept i mumieband och den lilla pojken som också är redo för halloweenbus i sin mumie dräkt.
Stämpelseten heter #1198 Dee of Darkness och #954 I love brains
Jag sotade kanterna med torr svart stämpeldynefärg.



Sedan stansade jag ut den stora formen ur svart kartongark. 
Jag skar till ett papper för att skapa en kortbas och stämplade sedan med en annan stämpel (candy) ur halloweentextstämpelsetet. 



Jag tyckte att det var skoj att testa ett annat sätt att göra halloweenkort på. Vanligtvis brukar jag använda mig av färgerna orange, grön, svart och lila, men här är det mer sparsmakat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar