lördag 14 september 2024

HALLOWEENTAG MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE

Äntligen är det dags att göra halloweenalster. Jag har ju fått en ny försändelse med designteammaterial att pyssla med :). 


Jag började med att färga in ett papper med distress oxide ink. Jag använde mig av infärgningsborstar för att få en mjuk känsla mellan färgerna. Sedan stansade jag ut en form med en av fyra härliga tagstansmallar från kit #27 Tag it yourself, som är designad av Autour de Mwa.  


Sedan stämplade jag ett träd och fladdermöss på tagen. Jag nyttjade stämplar från två olika stämpeset. 
#1203 Boosentials och #954 I love brains. Båda seten är designade av Janet Klein. 


Så här ser det ut när jag har stämplat. Jag har använt mig av en svart stämpeldyna vid namn Nocturne från Versafine clair. Det är ett bra heltäckande bläck och färgen i dynan räcker länge, så länge locket är på :). Det finns även refillflaskor till dessa dynor. 


Sedan ville jag skapa en "mark" för lille Frank att stå på, så jag nyttjade svartvit washitejp med siffror. Den heter #73 Counting dreams



Jag ville ha en text med på tagen, och den hittade jag i ett stämpelset som heter #1202 Zombie night. Kanske ser du även den lilla spindeln till vänster :). Den finns i stämpelset #1198 Dee of Darkness. Båda stämpelseten är designade av Janet Klein. 
Om du kommer ihåg stämpelsetet från ovan (I love brains), så finns det en liten mumiekille, som skulle kunna funka väl med Dee of Darkness. Jag får se till att fixa ett kort med dem tillsammans, tror jag :). 



Här kan du se när lille Frank(enstein) är på tagen. Jag har färglagt figuren med vattenbaserade pennor som heter Clean color real brush från Zig


Jag passar på att önska er en härlig höst. När jag skriver inlägget är det ett härligt sensommarväder med hög temperatur, men innan vi vet av det, är det regnigt och blåsigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar