lördag 7 september 2024

WASHITEJPKORT med produkter från AALL & Create

Här är ett kort med ett washitejpmotiv i fokus. 



Jag började med att montera tejpbitarna på ett papper. Det är bäst att göra två tre stycken när man ändå håller på, i o m att bitarna inte kommer i rätt ordning. Washitejpen heter #99 Hotline ring.



Jag stansade ut en svart form med en stansmall från set #41 Woodland window. Jag stämplade sifferbårdstämplarna x antal gånger på ett papper innan jag stansade ut den mindre biten med en stansmall från samma set. Stämpelsetet heter #1156 Numero uno



Jag hittade ett uttryck i ephemera-set #48 Amusing cuts.... You'd be in good shape... if you ran as much as your mouth



Jag har skapat distans genom att limma fast kartongbitar mellan lagren. 



Här syns det kanske lite bättre. För att det ska hålla över tid, använder jag lim från Aleene's


Tejpen är lätt att applicera, men det gäller att se upp när man ska riva loss den från papperet, så att det inte sliter sönder papperet. Det finns nog en teknik för detta med :).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar