söndag 15 september 2024

PINECONE PARADE - TONIC STUDIOS

Hej!

Det finns så mycket som jag älskar och så här års så vill jag bara fylla allt med kottar. Kottar är helt fantastiska så när jag såg Tonic Studios embossingfolder Pinecone parade föll jag pladask. Kunde ju såklart inte låta bli att leka med den och se hur olika resultatet kan bli.




Mitt förta försök blev en stor julklappsetikett där jag embossade ett akvarellpapper, intense white watercolor paper från Florence. Efter det borstade jag in distress ink över det embossade motivet, samt avslutade med att med ett lätt finger stryka på lite vax för att få ett skimmer. Jag använde White pearl från Finnabair. Avslutade med att limma på en utstansad god jul text från Gummiapan




Efter det så blev det tre kort i 5x7 inch. Till det första i rött valde jag att färga in hela pappret innan jag embossade motivet. Använt samma god jul stansmall och vax på alla tre korten men valt olika färgsättning.




Här blev kortet i svartvit skala.




För att tillslut bli ett kort helt i vitt.



Mitt sista kort är det som jag gillar bäst och jag använde mig av tekniken black out. Enkelt kan man säga att man använder baksidan av det embossade motivet, alltså sidan där motivet trycks in istället för höjs upp. Jag strök med distress dynorna på det upphöjda motivet direkt på embossingfoldern innan jag präglade motivet. Efter det tog jag min svarta dyna och drog med över pappret. Allt som inte är nertryckt ska bli riktigt svart. 




Ju mer man drar med sin dyna och det blir allt mer svart så poppar motivet fram och blir tydligt. Det var första gången men absolut inte sista som jag testade denna teknik.





Då jag tyckte att motivet blev så läckert valde jag att inte ha med någon utstansad god jul text , istället drog jag en tunn kant med stickles frosted lace från Ranger runt kanterna.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Embossingfolder: Pinecone parade från Tonic studios
Akvarellpapper: Intense white watercolor från Florence
Wax: White pearl från Finnabair
Stämpeldynor: Distress ink från Tim Holtz
Stansmall: God jul från Gummiapan
Glitterlim: Stickles frosted lace från Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar