fredag 25 oktober 2024

BETTER TOGETHER - ANDY SKINNER CREATIVE EXPRESSIONS

Hej!

Planen idag var att göra ett kort som skulle gå i blåa toner men som ni ser så misslyckades jag totalt med det. Som vanligt blev jag lite småkär när jag såg de nya stämplarna designade av Andy Skinner för Creative expressions med alla söta robotar, just den här heter Better together.




Jag började med att stämpla och färglägga mitt motiv och om man tittar noga så ser man att jag även använt lite blått i plåten, tyvärr tog inte kameran upp det så bra. När jag sedan skulle börja hitta ett papper glömde jag totalt bort att jag skulle leta blått och gick direkt på ett rosa cardstock. Sedan av någon anledning började jag titta på mina julpapper och fastnade för det här rödprickiga pappret som finns i blocket A christmas story från Studio light.




Jag stansade ut motivet med en stansmall med stygn på. Jag kommer inte ihåg vilket fabrikat jag har på mina men Nellie snellen har ett set som heter Double stitchlines square.




Jag valde även att stansa ut några små hjärtan som dekorationer, stansmallarna heter tre små hjärtan och kommer från Gummiapan. Jag stansade ut dem i vitt papper och färglade dem med samma röda nyanser som jag färglade robotarna med. 




Avslutade med att stämpla texten Better together som följer med motivet samt med en liten utstansad skylt, odlingsskyltar som även den kommer från Gummiapan.

Kortet är i mitt favoritformat 20x20 cm.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Better together från Creative expressions
Stansmallar: Double stitchlines square från Nellie snellen
Stansmallar: Tre små hjärtan från Gummiapan
Stansmallar: Odlingsskyltar från Gummiapan
Papper:  A christmas story från Studio light.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar