lördag 12 oktober 2024

HALLOWEENKORT MED MISS DEE

Här är ett halloweenkort med Miss Dee of Darkness #1198



Jag färglade Miss Dee med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush) och stansade ut en form med stansmallen ur Skycrossed Paradise #34 ur ett mönsterpapper #2 Sunrise, sunset




Jag använde mig av några texturstämplar ur stämpelset #1242 Stamp & Seek för att stämpla en bård runt papperet. Jag stämplade med Versafine clair. Det är en bra stämpeldyna, då den är permanent och täckande. 



Jag virade svart sytråd runt kortet för att ge det en touch av något annat. 


Jag mattade papperet med ett utstansat svart papper. Här hittar du svarta papper...
Stansmallen finns i samma set som ovan. 


Därefter stansade jag ut ordet Spooky ur stansmallsset #64 Haunted Harvest


Jag stansade även ut två stycken fladdermöss som finns i samma set med stansmallar. 


Här ser du hur olika det kan bli när man stansar ut ordet ur papper kontra mossgummi. 
Den som är överst, är av papper och de andra två är av mossgummi. Den som är längst ned, har jag krympt ned lite med hjälp av en embossingfön. På så sätt fick det bättre plats på kortet. Fördelen med att krympa ned den lite är att den blir hårdare och lättare att hantera :). 


Så här ser kortet ut i sin helhet. Jag limmade fast fladdermössen och ordet med Crystal glaze, dels för att det är genomskinligt och för att det torkar rätt så snabbt. 


Här kan du se texturen och de olika nivåerna på kortet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar