lördag 19 oktober 2024

HALLOWEENKORT MED BARA STANSMALLAR FRÅN AALL & CREATE

Här är ett annorlunda halloweenkort med fokus på mönsterpapper och stansmallar från AALL & Create.  



Jag hittade ett härligt grönt papper i paketet som heter #2 Sunset, sunrise
Jag stansade ut ett vitt papper med den stora stansmallen och de gröna bitarna med de små stansmallarna. Setet heter #57 Parallell rectangle (den finns inte i butiken just nu). 



Jag klippte ut vita ram-bitar ur det vita papperet, för att få "mattor" under varje grön pappersbit. Därefter stansade jag ut en svart bakgrundsbit.
Jag sotade kanterna på de gröna pappersbitarna med svart färg och limmade fast alla delar.  



Så här blev det. Jag gillar effekten av ett extra lager under de gröna bitarna. Och med ett svart papper i bakgrunden blir det en bra kontrast. 


Jag stansade ut några motiv (boo, fågel, spooky och häxans ben med stövel på) ur olika set med halloweenstansmallar: 
#64 Haunted harvest
#65 Frightful fun

Jag limmade även fast det svarta papperet på ett bit vit wellpapp. Jag använde lim från Aleene's



Jag stansade ut orden ur svart mossgummi och de övriga bitarna ur svart papper. Jag lyfte upp dem med 3D-kuddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar