torsdag 10 oktober 2024

JULKORT -NELLIE SNELLEN



 Hej!

Idag visar jag hela 18 kort och en liten julklappsetikett. 



Jag började med att ta fram stencilen Scandinavian flowers från Nellie Snellen. Valde ut några distress oxides och med de nya mini blending brush från Spellbinders lyckades jag få färgen där jag ville ha den.




När jag ändå var igång så gjorde jag ett gäng bakgrunder.




Flera av dem var långt ifrån perfekta men absolut inget som störde. Jag valde att skära ner dem i lite olika format, stora som små och jag tog tillvara på allt. Tog fram min hög med svarta spillbitar och limmade alla bitar på svarta mattor.



Nu började det riktigt roliga, att se om jag skulle få till några kort som jag skulle bli nöjd med. Jag började med att skära till ett gäng kortbaser i 12x17 cm. Jag stansade även ut flera god jul från Gummiapan. Jag fick ihop tio kort i den här storleken.




Jag gjorde båda liggandes och ståendes kort.





Efter det blev det fyra kort i storleken 12x12 cm.



Nu hade jag några spillbitar kvar av kortbaserna så det avgjorde storleken på mina minsta kort. Dessa blev 12x9 cm och de här tänker jag att jag inte kommer att skicka utan att tex sätta i en julblomma när man går bort.




Mitt sista kort blev i mitt favoritformat 20x20 cm och här använde jag en hel bakgrund.




Eftersom jag skrev att jag tog tillvara på allt från bakgrunderna så blev det ett litet motiv kvar. Det slutade med att det fick bli en liten julklappsetikett som är 6x4 cm.



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

stencil: Scandinavian flowers från Nellie snellen

borstar: mini blending brush kit från spellbinders 

stämpeldynor: distress oxides från Tim Holtz

stansmall: god jul från Gummiapan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar