tisdag 20 juli 2021

HANDGJORT KORT MED BITEMA BEE AWESOME FRÅN CARABELLE STUDIO

 Hej!

Jag brukar ju skriva att jag är lite (eller ganska mycket) kär i olika stämplar. Har hänt en gång eller två, men den här gången är det ingen överdrift. Jag tycker så mycket om dem att jag till och med  råkade beställa dem två gånger. Den här gången är stämplarna från Carabelle Studio.
Carabelle Studio har fantastiska stämplar i vitt gummi. Just de här setet stämplar heter fantasy bugs. Till det här kortet har jag bara använt humlan som är min favorit av de tre som setet innehåller. 


Motivet är stämplat med en svart vattenlöslig stämpeldyna då jag färglagt med alkoholbaserade pennor. Jag använder gärna distress ink, black soot.


Texten är utstansad i två olika alfabeten, det första från CreaLies och det heter Capital letters die set och awesome är utstansat i Sizzix alfabete, alphanumeric classic lowercase die set.


Kortet är 21x10 cm (slimline) och bakgrundsstansmallarna med filmstripen kommer från CreaLies och heter slimline I filmstrip die set. Håll med om att den är helt underbar och jag tror att jag kommer att göra så många kort med den här nu under sommaren och hösten. Jag gillar att den är lite böjd och jag tycker att det ger mitt kort en helt annan dimension än om den hade varit rak.


Trevlig pysselsommar och glöm inte, Bee awesome! 
Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Fantasy bugs från Carabelle Studio
Stansmallar: slimline I filmstrip die set från CreaLies
Stansmallar: Capital letters die set från CreaLies
Stansmallar: alphanumeric classic lowercase die set från Sizzix
Stämpeldyna: Distress ink black sooth från Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar