söndag 26 september 2021

HANDGJORT KORT MED SKRIVMASKIN FRÅN ADMIT IT WOODWARE

 Hej!

Nu är det sådär längesedan jag gjorde något inlägg här men nu så, för vad vore livet utan mig?


Stämplarna kommer från Woodware och ligger i kategorin Övriga märken. Setet heter Vintage typewriter. Som vanligt blev jag kär i de här stämplarna, och ja men kan bli kär ofta och texten jag valde till det här kortet ler jag åt varje gång jag tittar på den.


Det här är ett snabbt och enkelt kort och jag har endast använt fyra Zig clean color pennor när jag färglade motivet. Zig clean color blandar sig otroligt bra och lätt om man använder ett akvarellpapper, jag har använt Florence watercolor paper. Jag valde även att ta en pensel med vatten och drog över färgen med för att ytterligare tona in pennorna med varandra.


Kortet är i min favorit storlek 20x20 cm och då jag valde att inte dekorera kortet men samtidigt ville att det skulle glittra och glimma så gjorde jag först en matta med ett guldigt papper från DCWV från ett block med Glitter Metallics och sedan ytterligare en lite större blank från Dovecraft som heter Premium mirror card.


Bara för att jag gillar texten så otroligt mycket bjuder jag på en närbild också.

Kram Sofie 

VARUFÖRTECKNING:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar