fredag 1 oktober 2021

HANDGJORT KORT MED PIONER FRÅN AALL & CREATE

 Hej!

Idag bjuder jag på hela tre projekt med samma stämpel, stämpeln kommer från AALL & CREATE och heter just grow #270.


I mitt första kort höll jag mig till min comfortzone och stämplade som jag brukar för att färglägga med copics. 


Försökte hålla kortet lite nedtonat i färgerna och färglade inte ända ut i kanterna på kronbladen men använde ändå en ganska mörk nyans längst in och där jag ville ha skuggorna.


Kortet är 12,5 x 17,5 cm. Stansade ut texten hurra från Gummiapan. Det här är ett väldigt enkelt kort som inte kräver några egentliga dekorationer då stämpelmotivet är så fint i sig självt.


Projekt nr två blev en tag som jag stansade ut med stansmallar från Tim Holtz, tag collection die set


Jag började med att färga in ett vitt papper med stencilen totally dotty #87 från AALL & CREATE och sedan stämplade jag direkt över det. För att blomman skulle bli vit färglade jag den med en vit gel penna.


Kram stansmallen kommer från Rox Stamps och för att få lite djup i den stansade jag ut tre stycken som jag limmade ihop med mitt absoluta favoritlim när det gäller att limma ihop små detaljer. Såg att det inte finns inne just nu men anmäl ditt intresse så får du ett mail när den finns åter.


Projekt tre som blev ett kort i storleken a5 liknar det förra med att pionen fortfarande är vit men istället för att måla den vit stämplade jag den på ett vitt papper och klippte ut den för att limma fast. Först stämplade jag hela stämpeln på min bakgrund så att jag fortfarande fick med textbakgrunden..


Det här kortet fick en grattis text från Gummiapan och även den är utstansad tre gånger och limmade på varandra.

VARUFÖRTECKNING:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar