lördag 12 februari 2022

TEKORT - STAMPING BELLA



 


Idag vill jag visa ett litet kort som jag har gjort till en  kompis mamma som fyllt jämnt. Kortet är bara 10x8 cm och stämpeln som fått pryda framsidan heter Tiny Townie loves tea och kommer från Stamping Bella. 


För en gångs skull visste jag redan innan jag började med kortet hur jag ville att det skulle bli och det här är vad jag plockade fram för att använda. Utöver stämpeln så tog jag fram papper, cool collab från My favourite things och olika stansmallar från Gummiapan. 



Insidan består av två fickor som rymmer en tepåse var och som pryds av Gummiapans underbara fjärilar.


Här är den insidan som man kanske egentligen ser först så det är här som jag placerat mitt budskap. Det som jag föll för när jag valde ut stämpeln var den här underbara texten, föll direkt för den. Utöver det material som jag redan plockat fram stansade jag även ut 70 med stansmallarna Numbers and shadows die set från Crealies. 


Så här ser basen till mina tefickor ut och 14x16,1 cm stort. jag har bigat höjden på6,5 och 13cm vilket gav mig en flärp på 1 cm att limma med. Bredden är bigad på 7,5 och 8,2 cm. Jag har anpassat måtten efter mina tepåsar som kommer från Kung markatta, om du har te från någon annan tillverkare behöver du kanske anpassa måtten efter deras storlek. Det viktigaste att tänka på är att ryggen på fickorna blir någon mm smalare än ryggen på kortbasen. Detta för att kortet ska gå att stänga snyggt.


Jag valde att fästa ett band under mina mönsterpapper för att kunna knyta ihop mitt kort. Det ör både enkelt och jag tycker att det bllir en fin detalj. Måtten på den yttersta kortbasen är 10x17,5 cm och jag har bigat på 8 och 9,5 cm.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämpel: Tiny Townie loves tea från Stamping Bella
Stansmall: Litet fjärilsset  från Gummiapan
Stansmall: Blommor från Gummiapan
Stansmall: Grattis från Gummiapan
Stansmall: Numbers and shadows die set från CreaLies
Papper:  Cool collab från My favourite things

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar