fredag 4 mars 2022

PÅSKKORT - AALL & CREATE

 Hej!

Många av er vet säkert att jag gör julkort hela året runt och sedan förra året så gör jag ett julkort i veckan tillsammans med en kompis. Superkul! Vi brukar träffas på nätet en kväll i veckan och när jag sa till sambon att jag var upptagen med veckans julkort så undrade han vilken dag som jag gör veckans påskkort. Nja svarade jag lite svävande, vi brukar inte skicka så många påskkort svarade jag varpå han genast sade: - men då får vi väl börja med det nu. Hur som helst, fick lite inspiration och gjorde faktiskt två påskkort som jag tänkte dela med mig av idag.


Stämplarna som jag använt heter Feathered friends Easter från AALL & create


Jag valde att färglägga motiven med pensel och distress ink från Tim Holtz. När man färglägger med distresserna är det viktigt att man kommer ihåg att stämpla med en vattenfast dyna, jag använde Onyx black pigment ink från Versafine. 


När jag färglagt motiven sprätte jag även över lite färgstänk samt lade till lite skugga med en vanlig blyertspenna.


Årets första påskkort klart! Stansade ut bakgrunden med stansmallar från Crealies slimline A.


Alltså vem kan motstå så här söta kycklingar? Något som jag tycker är viktigt när jag färglägger ett motiv är att grunda det, dvs måla dit lite mark. Risken är annars att motivet ser ut att sväva fritt omkring.


De färdiga korten är 10x20,5 cm stora


Så nu har jag hela två påskkort att skicka till någon.

Kramar Sofie



VARUFÖRTECKNING: 
Stämplar: Feathered friends Easter från AALL & create
Stansmallar: Slimline A från Crealies
Färger: Distress ink från Tim Holtz
Stämpeldyna: Onyx black pigment ink från Versafine


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar