tisdag 1 augusti 2023

ETT VINTRIGT KORT MED FLURRIES OF FUN-stämplar från Anita Jeram

 Hej alla skapande medmänniskor,

Jag heter Camilla och har fått äran att få skapa lite inspirationsinlägg då och då på bloggen. Idag vill jag dela med mig av ett underbart stämpelset som heter Flurries of fun av Anita Jeram för Colorado Craft company

Till att börja med stämplade jag motivet på Perfect Colouring Paper med Memento tuxedo black ink. Därefter täckte jag motivet med genomskinliga post it-lappar som jag stämplat motivet på och klippt ut. Jag täckte kanterna på papperet så jag kunde gnussa på Distress ink i bakgrunden. 















Jag använde först Distress ink salvaged patina, sen salty ocean, därefter blueprint sketch och slutligen chipped sapphire (färgerna använder nerifrån och upp). 




När jag tog bort post it-lapparna fick jag försöka matcha Copic färger med Distress ink. Jag använde följande;

Salvaged patina                BG05
Salty ocean                        B16
Blueprint sketch                B28
Chipped sapphire              B39


Jag färglade motiven med Copic pennor. Snögubben och snöbollen färglades med BG0000, BG10, W-1, W-3 och W-5. Kaninerna färglades med W-1, W-3 och W-5. Fågeln och halsduken färglades med BV0000 och V15. Näbben färglades med YR68. 







Jag satte fast motivet på en mörkblå cardstock på ett färdigt kort. Slutligen stämplade jag We´re having flurries of fun! med Memento tuxedo black och VersaMagic cloud white.


Tack för den här gången och ha en fin skapardag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar