torsdag 3 augusti 2023

MÅNSKENSKORT MED STÄMPLAR FRÅN COLORADO CRAFT COMPANY - Kittens & Mittens

Hej!

Det fortsätter att regna vilket gör att det är en perfekt dag för att pyssla lite. Jag har testat mig fram lite grann med bakgrunder. I bakgrunden använder jag Tim Holtz Moon mask för att skapa månen. 

Den här gången är det Colorado Craft company Kittens & Mittens som är motivet. Jag börjar med att maskera motivet och tejpa runt hela motivet samt tejpa fast Tim Holtz Moon mask














När allt är tejpat och klart gnussar jag på Distress ink från den ljusaste längst in mot månen till den mörkaste längst ut mot tejpen.

Jag fortsätter att arbeta med månen och använder den andra stencilen för att skapa markeringar på månen. Även här använder jag Distress ink.

















Spraya med vattenflaska för att få highlights runt månen och när det har torkat tar jag bort tejpen och maskeringen för motivet.

















För att testa lite med färgläggningen stämplade jag motivet på ett separat papper och tur var väl det. När jag sitter och färglägger och tänker, "Vad fint det blir!", bestämmer sig min röda Copicpenna för att lägga till en blöt fläck på motivet. Så min rekommendation är att färglägga på ett testpapper först och sen ta sig an huvudmotivet. När jag färglade huvudmotivet sen så gick det bättre.















Jag satte motivet på färgad cardstock på ett färdigt kort och la till stjärnor på kortet med en vit penna från Sakura. 


















Ha en underbar dag och hoppas ni får tid att pyssla en stund!

Kramar Camilla 

MATERIALLISTA

Kittens & Mittens stämplar Colorado Craft company

Moon mask stencil Tim Holtz

Salvaged patina stämpeldyna Distress ink

Salty ocean stämpeldyna Distress ink

Blueprint sketch stämpeldyna Distress ink

Old paper stämpeldyna Distress ink

Distress sprayer vaporisateur sprayflaska Tim Holtz

Vit penna Gelly Roll Sakura

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar