måndag 7 augusti 2023

HALLOWEENKORT MED KAREN BURNISTON DIES

 Hej alla pysselglada!

Snart är det Halloween 😀 och jag älskar Halloween. Karen Burniston skapar de gulligaste korten och många kan användas just för Halloween även om det inte ges förslag på det på paketet. Jag följer henne på YouTube och tog inspiration från två av hennes videos för House Pivot Panels. Länkar till videos och till de dies (eller stansmallar) som jag använt finns längre ner. 






Jag använder en limflaska som är "fine tip". Flaskan står alltid upp och ner i den här lilla skålen med en våt bomullstuss. Det gör att limmet är mer lättflytande och det stelnar inte eftersom jag ser till att bomullstussen alltid är våt. Udden på flaskan är smal och gör det lättare att limma smådelarna när man sätter ihop kortet. Själv använder jag tacky glue men man kan så klart använda det lim man brukar om det inte är för trögflytande.

Här är länkarna till YouTube:



Önskar er alla en underbar pysselstund 💕

Kramar Camilla 

MATERIALLISTA

House dies

Halloween dies skelett, fladdermus och katt

Happy Halloween dies

Halloween charms dies måne, spindel, fladdermus och spöke

Papper Halloween enfärgat Echo Park

Papper Halloween mönstrat Echo Park

Limflaska fine tip bottle

Lim tacky glue

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar