tisdag 15 augusti 2023

KOMPIS - CRAFT EMOTIONS


 Hej!

Äntligen hemma från årets semesterresa och hade en dag i pysselrummet alldeles för mig själv då jag passade på att göra ett kort till en kompis bara för att jag kan.



Kossan kommer från Craft Emotions och stämpelsetet heter Funny animals 2. Kortet är 20x20 cm och i butiken finns det färdiga kortbaser med kuvert från Craft UK unlimited.



Jag började med att stämpla upp motivet med Extreme black hybrid ink pad från My favourite things. Älskar verkligen den här dynan då jag oftast färglägger med alkoholbaserade pennor. Dynan är riktigt svart och smetar inget. Började att färglägga det som skulle vara svart med kalla svarta nyanser.



För att få kontrast till det svarta valde jag att färglägga kossans vita delar med varma gråa nyanser.



Mulen och öronen blev såklart i lite olika rosa och röda nyanser med skuggningen i grått över det rosa.



För att förstärka små detaljer, skuggor och highlights använder jag färgade blyerts pennor.



Alla kort behöver lite glitter så jag drog en kant med Crystal stickles från Ranger samt stansade ut kompis med Alphanumeric classic lowercase die set från Tim Holtz. Stansade ut bokstäverna i silverfärgat metallic papper från Marianne design



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Funny animals 2 från Craft emotions

Stämpeldyna: Extreme black hybrid ink pad från My favourite things

Glitter: Crystal stickles från Ranger 

Stansmallar: Alphanumeric classic lowercase die set från Tim Holtz

Kortbaser och kuvert: 20x20 cm från Craft UK unlimited

Papper: Silver metallic paper från Marainne design



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar