tisdag 22 augusti 2023

JULSKAPANDE MED AALL & CREATE!

Hej alla pyssliga!
Idag bjuder jag på flera konstjournal (art journal) sidor med massor av inspiration. Alla stämplar kommer från Aall & Create och just nu har Sari en fantastisk rea på massor med produkter och stämplar från bl.a. Aall & Create. Stämplarna med den underbara lilla räven har det senaste året seglat upp som en super-favorit i min stämpelsamling. För att skapa de "dörrar" som öppnas i mitten har jag jobbat i min svarta Dylusions journal och använt en kniv för att skära av en bit av den första sidan. Sedan har jag, med användning av lim och washi tape, satt fast den avskurna biten med nästa sida. Tejpen blev då som ett gångjärn och jag fick en hel sida med dörrar som stängs om den.


För att färglägga har jag använt mina Zig Clean Color Real Brush Markers samt några Distress inks för de små djuren. Bakgrunderna är skapad med pigmentpulver från flera märken samt Distress Spray Stain i "Picket Fence" (den vita). Pigmentpulver är så roliga att jobba med och hos Sari hittar du pulver från flera märken.


För att piffa upp bakgrunderna har jag heatembossat ett hjärtmönster från en stämpel (designad av Tracy Evans för Aall & Create) i svart. Sedan har jag använt en stencil från samma märke, tillsammans med Distress Ink, för att skapa de små, blå, snöflingorna.

Jag fortsatte med att limma fast alla mina färglagda, och utklippta, stämpelmotiv över alla sidor. Sedan embossade jag mina ord "Merry Quirky Christmas" i vitt på svart papper.


Som en sista detalj använde jag Glossy Accents för att få en glansig och upphöjd effekt. Jag applicerade Glossy Accents på orden och på alla hjärtan (som djuren sprider ut från sina ballonger). Genom att jag skapat de två "dörrarna", som kan öppnas och stängas, kan man se flera scener beroende på hur man väljer att ha "dörrarna".


Jag hoppas att du, oberoende av om du är redo för julpyssel nu eller vill vänta, kan hitta något som inspirerar dig! Önskas en steg-för-steg-beskrivning av dessa sidor hittar du den på min Youtube-kanal här:

Jag använde:
Basic Veggies 448 stämplar från Aall & Create
Jolly Elements 560 stämplar från Aall & Create
Up Up & Away 467                   "
See You Soon 898                   "
Sublimely Scented 719            "
Cheesy Wishes 169                 "
Heart Medley 732                    "
Sketched Happiness 177         "
Miss Merry 608                        "
Starry Night 97 Stencil från Aall & Create



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar