söndag 19 november 2023

DALAHÄSTAR - GUMMIAPAN

 Hej!

Det finns ju så mycket som jag älskar men om det är något som jag älskar extra mycket så är det Dalahästar. När Gummiapan släppte en ny stansmall med en dalahäst kunde jag ju absolut inte motstå den.




Här har jag stansat ut dalahästen och borstat in lite grå distress ink. Efter det har jag även stansat ut ett av hjärtana som finns i setet tre små hjärtan som också kommer från Gummiapan.




Stansade ut ganska många hästar då jag som vanligt inte hade någon tanke på vad jag ville göra med dem innan jag började. Trodde först att jag skulle göra ett kort helt i vitt men ångrade mig ganska snabbt då jag stansade ut hjärtat. Slutade med att jag färgade in en matta i samma röd som hjärtat med en distress ink. Älskar att man så snabbt och enkelt kan göra att stilrent kort som kan användas som julkort, födelsedagskort eller vad man nu kan tänkas behöva ett kort till.




När jag nu hade ett flertal hästar färdiga på mitt bord gjorde jag en snabb etikett också. Hade en vit spillbit så det blev den som fick avgöra storleken på min etikett. Stansade ut god jul, även den från Gummiapan och knöt fast etiketten med ett rött sidenband. Tycker att etiketten poppar riktigt bra och kommer göra ett 20-tal såna här etiketter till mina julklappar i år.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stansmallar: dalahäst från Gummiapan

Stansmallar: tre små hjärtan från Gummiapan

Stansmallar: god jul från Gummiapan

Stämpeldyna: distress ink från Tim Holtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar