lördag 2 december 2023

TOMTAR OCH SVAMPAR - AALL & CREATE

Hej!

Idag har jag gjort ett födelsedagskort med stämplar från Aall & create och papper från Stamperia.




Började med att stämpla och färglägga tre paneler till mitt kort.




Den här söta tomten kommer från setet Toad in the gnome.




De här flugsvamparna kommer från samma set och jag säger bara, wow vilken underbar stämpel!




De här små svamparna finns i setet Forest accoutrements och grattis stansmallen kommer från Gummiapan. Har gett alla paneler en ram med stickles, diamond från Ranger.




Mönsterpapprena som jag använt kommer från blocket Christmas greetings backgrounds från Stamperia. Papprena är så otroligt fina och älskar att de är lite dämpade i färgskalan och mer vintriga än juliga.




Vet inte om den här vikningen har något speciellt namn men jag har gjort den en gång tidigare och tycker att den är så rolig att göra.




Kortet är 10x15 cm när det är hopvikt.




Kortbasen är 27,5x10 cm och den första panelen är bigad på 5 cm (halva bredden av kortet). Andra panelen är bigad på 8,7 cm (1:a panelen + halva bredden av panelen som motivet är på).3.e panelen är bigad på 12,5 cm, 4:e på 17,5 cm




Den är panelen är 15x9.5 cm och bigad på 7,5




Det här kortet skulle även vara fint som julkort.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Toad in the gnome Från Aall & create 
Stämplar: Forest accoutrements från Aall & create'
Stansmall: Grattis från Gummiapan
Stickles: Diamond från Ranger
Papper: Christmas greetings backgrounds från Stamperia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar