tisdag 2 januari 2024

HALLOWEEN KORT - WHIMSY STAMPS

 











Året börjar bra med lite Halloweenkort inför oktober ;) Jag älskar Halloween och jag tänker därför att jag får ta och skapa så mycket jag kan innan årets stora händelse äger rum. Väl förberedd och slipper stressa över att jag inte hunnit göra något när oktober går mot sitt slut. Hoppas att jag kan få till julkorten också... vi får väl se. 

Till det här kortet har jag använt enbart Whimsy stamps dies och en stencil. Haunted Graveyard Border Die Set verkar ha tagit slut hos Sari, men EEK! finns kvar och jag har länkat den i materiallistan. Övriga stansmallar är Roaming Monsters Die Set och Running Scared Die Set. Till månen använde jag Halloween Expressions schablonen. 

Jag använde följande Distress oxide för att skapa bakgrundsfärgerna; Spiced marmalade, Carved pumpkin, Ripe persimmon, Mustard seed samt Black soot. 

Glöm inte att använda svart skumgummitejp (foam) när ni gör era Halloweenkort. Lätt att missa när man är mitt uppe i skapandet. 

Måtten på detta kort är (tyvärr mäter jag i inches, hoppas det funkar)

3 1/4" x 8 1/4" (dekorerade delen) 

3 1/2" x 8 1/2" (kortet)

Jag önskar er alla god fortsättning på nya året och hoppas att ni kan hinner pyssla och skapa trots den ibland stressiga vardagen. 

Kram Camilla

MATERIALLISTA

Eek! stansmall - Whimsy stamps

Spiced marmalade - Distress oxide

Carved pumpkin - Distress oxide

Ripe persimmon - Distress oxide

Mustard seed - Distress oxide

Black soot - Distress oxide

Skumgummitejp svart - Woodware

Vit gelly roll penna - Sakura

Svart cardstock - Card Deco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar